Kağıthane / İSTANBUL
Sitede Ara

Demir Döküm Kombi Arıza Kodları

Demir Döküm arıza kodlarına blog sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Demir Döküm markalı kombinizin arıza kodlarına göre arızasını tespit edebilirsiniz.

Demirdöküm aden kombi arıza kodları

Demir Döküm Kombi Arıza Kodları

90 derece lambası :aden kombi 90 derece lambası flash yapıyorsa arıza nedeni ateşleme ve iyanizasyon arızası demektir:100/90 oranında kart ile ilgili problemdir veya prosestat ile alakalıdır kombinize yılda 1 kez bakım yaptırın

80 derece lambası:aden kombi 80 derece lambası flash yapıyorsa (yanıp sönüyorsa)arıza nedeni yüksek sıcaklık tan kaynaklı blokaj dır bu durumda servis çağırmanızda fayda vardır petek ve eşanjör sisteminden kaynaklı olması muhtemeldir

70 derece lambası:aden kombi 70 derece lambası flash yapıyorsa arıza nedeni prosestat arızası dır genelde baca çekişi azaldığında kombi bakım gerektiğinde veya prosestat ın bozulduğunda yanar servis çağırınız

60 derece lambası:aden kombi 60 derece lambası flash yapıyorsa arıza nedeni bar basıncının düşmüş olmasıdır doldurma musluğundan minimum 1 bar max 1.5 bar su verildiğinde arıza giderilecektir fakat aynı arıza çok fazla kısa sürelerde tekrarlarsa genleşme tankında sıkıntı olduğunun göstergesidir veya tesisatta kaçak olduğunun göstergeside olabilir servis çağırınız

50 derece lambası:aden kombi 50 derece lambası flash yapıyorsa dış ortam sensör arızası veriyordemektir dış ortam sensörü bulunmuyorsa arıza nedeni kart ile alakalıdır

40 derece lambası:aden kombi 40 derece lambası flash yapıyorsa arıza nedeni kullanım suyu sensörü arızasıdır bu durumun bir çok nedeni vardır eşanjör tıkalı olabilir şebeke su giriş çıkışlarında problem olabilir plaka eşeanjöründe sıkıntı olabilir lütfen servis çağırınız.

30 derece lambası:aden kombi 30 derece lambası flash yapıyorsa tesisat suyu sensöründe problem olduğunu gösteriyor lütfen servis çağırınız.

Demirdöküm aden
30 derece lambası:aden kombi 30 derece lambası flash yapıyorsa tesisat suyu sensöründe problem olduğunu gösteriyor lütfen servis çağırınız

Demirdöküm Nepto KOMBİ Arıza Kodları

F01-AŞIRI ISINMA HATASI-RESET:98/70˚C limit termostat veya 130˚C aşırı ısınma emniyet termostatı devreyi kestiğinde bu hata kodu ekranda görülür.Cihazın tekrar devreye girebilmesi için düğmeden RESET yapılmalı,neden aşırı ısınma emniyet termostatı ise ayrıca komponet üzerinden manuel RESET yapılmalıdır.

F02-KULLANIM SUYU NTC SENSÖR HATASI:Kullanım suyu hatası algılandığında ekranda görünür,ancak tesisat gidiş dönüş NTC sensörleri kullanım suyu sıcaklığınıkontrol eder.

F03-TESİSAT DEVRESİ GİDİŞ NTC SENSÖR HATASI:Kablo bağlantılarında veya sensörde bir hata var ise bu hata kodu ekranda belirir.

F04-İYONİZASYON HATASI-RESET:PP01 DG ayarlı ise 3 kere.LPG ayarlı ise 1 kere ateşleme denemesi başarısızlığından sonra bu hata kodu ekranda belirir ve düğme üzerinden RESET gerektirir.Ayrıca sürpriz iyonizasyon durumunda da bu hata verilir ve RESET gerektirir.

F05-PRESSOSTAT HATASI:Hermetik cihazlarda 25 saniye boyunca hava akışı hissedilmezse bu hata kodu ekranda belirir.Yeterli hava akışı sağlanırsa cihaz tekrar devreye girer.Bacalı cihazlarda ise baca termostatı limit sıcaklık değerine ulaşırsa bı hata kodu ekranda belirir.Atıkgaz sıcaklığı baca termostatının alt sıcaklık değerine düştüğünde cihaz tekrar devreye girer.

F06-TESİSAT DEVRESİ DÖNÜŞ NTC SENSÖR HATASI:Kablo bağlantılarında veya sensörde bir hata var ise bu hata kodu ekranda belirir.

F07-GAZ VALFİ GERİ BESLEME HATASI-RESET:Gaz valfi sürme devresinde bir hata olması durumunda.

F08-CH GİDİŞ NTC AŞIRI ISINMA HATASI:Tesisat devresi gidiş NTC sensör ölçümü 95˚C ve üzerinde ise ekranda gösterilen hata kodudur.

F09-PRESOSTAT KISA DEVRE:Cihazın çalışmaya başlaması sırasında pressostat kontakları 15sn boyunca kapalı veya cihazın ilk çalıştırmada presostat kontrolü sırasında fan durmasına rağmen presostat kontakları 15sn boyunca kapalı ise bu hata kodu ekranda belirir.

F10-TESİSAT DEVRESİ SU BASINCI HATASI

1)Cihaz çalışırken tesisat suyu basıncı 0.3 altına düşmüşse

2)Cihaz çalışmıyor konumunda iken cihazın doldurulması esnasında tesisat basıncı 0,8 barın altında ise

3)Cihaz çalışmıyor /çalışıyor konumunda iken cihazın doldurulması esnasında tesisat basıncı 2,5 barın üstünde ise

4)Düşük basınç sensörü kablosunda hata var ise

F11-SİRKÜLASYON HATASI:Tesisat gidiş ile tesisat dönüş suyu arasındaki farkı 40˚C olduğunda bu hata kodu ekranda belirir.Kullanım suyu çalışırken bu hata oluşmaz.Kullanım suyundan tesisata geçişte 1 dakika gecikme ile ölçüm alınır bu süreden sonra bu hata verilir.

F12-DÜŞÜK VOLTAJ HATASI (Voltaj<165 V):Şebeke gerilimi 165 V’un altında ise bu hata kodu ekranda belirir.


Telefonla Ara
Bizi Arayın
» Hamidiye & İstaş İş Ortaklığı  
Sık Sorulan Sorular
❓ Hamidiye su deposu temizliği yapıyor mu?

✅ Cevap:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraki olan Hamidiye AŞ, içme suyu alanındaki güvenilir markalardan biridir. Su deposu temizliği hizmetleri ise doğrudan Hamidiye tarafından değil, Hamidiye’nin yetkilendirdiği çözüm ortağı olan İSTAŞ tarafından yürütülmektedir.
İSTAŞ, İstanbul

❓ İstanbul Büyükşehir Belediyesi su deposu temizliği yapar mı?

✅ Cevap:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), doğrudan su deposu temizliği hizmeti sunmaz. Ancak İBB'nin iştiraki olan Hamidiye AŞ, bu alandaki hijyen ve temizlik hizmetlerini yetkili çözüm ortağı İSTAŞ aracılığıyla gerçekleştirmektedir.
İSTAŞ, Hamidiye AŞ ile iş birliği içinde, İstanbul genelinde içme ve kullanma suyu depolarının dezenfeksiyonunu, Sağlık Bakanlığı ve TSE standartlarına uygun şekilde yapmaktadır.
Bu kapsamda İBB'nin dolaylı olarak sunduğu su deposu temizliği hizmeti, yetkili ve belgeli özel uygulayıcı firma olan İSTAŞ tarafından sağlanmaktadır.

❓ İSKİ su deposu temizliği yapıyor mu?

✅ Cevap:
Hayır, İSKİ su deposu temizliği hizmeti sunmaz. Ancak İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraklerinden biri olan Hamidiye AŞ, su temini ve hijyen hizmetlerinde aktif rol üstlenir. Hamidiye’nin su deposu dezenfeksiyon ve temizlik hizmetleri ise İSTAŞ gibi uzman ve yetkilendirilmiş özel firmalar tarafından yürütülmektedir.
İSTAŞ, Hamidiye AŞ'nin çözüm ortağı olarak, içme ve kullanma suyu depolarının temizlik ve dezenfeksiyon süreçlerini mevzuata uygun şekilde gerçekleştirmektedir.

Niçin Temizlik Gereklidir?

Düzenli periyotlarda temizlenmeyen su depolarından musluğumuza gelen suyu kullandığımızda hastalıklara sebebiyet verir.
Bu tip suların tadı ve rengi bozulmaya uğrar.

Su Deposunun Temizlik Periyodu Nedir?

En geç yılda bir kez, ideal olarak 6 ayda bir yapılmalıdır. Bu hem İSKİ hem de Sağlık Bakanlığı'nın önerisidir.

Depo Temizlenmezse Ne Olur?

1.Su isale hattındaki borular demir boru ise depoda pas birikir.
Zamanla depoda çamur birikintisi oluşur.
2.Sirkülasyon olmayan yani durgun olan su deposu 4–10 gün süre zarfında kendi kendine bakteri üretir.
3.Sac depoların yüzeyi zaman içerisinde paslanabilir ardından da çürüyüp delinir.
4.Mantar tabakası oluşabilir ve böceklere yuva olur.

Temizlik Süresi?

Ortalama 3 saat içerisinde işin bitirilmesinin ardından depo tekrardan kullanıma açılır.

Su depoları ne kadar zamanda temizletilmelidir ?

Sağlık bakanlığının 2007 yılında yayınladığı genelgeye göre 3 yada 4 ayda bir temizletilmelidir

Su Deposu Nasıl Temizlenir?

1.Depodaki mevcut su tamamen boşaltılır.
2.Kaba temizlik, kimyasal temizlik, ince temizlik ve durulama yapılır.
3.Dezenfeksiyon işleminin ardından son durulama yapılır.
4.Temizlik sonunda depoya temiz su verilir, içme sularına yönelik gerekli test ve analizler yapılır, parametreler kayıt altına alınır.

Depolar sürekli kullanılmalı mıdır ?

Periyodik bakımı yapılan su depolarının kulanılması şebeke hattının kullanılmasından daha sağlıklıdır

Su deposu temizliği ne sıklıkla temizlik ve dezenfekte yapılmalı ?

Cevap: En geç yılda bir kez, ideal olarak 6 ayda bir yapılmalıdır. Bu hem İSKİ hem de Sağlık Bakanlığı'nın önerisidir. iskinin su deposu temizliği için  onerdiği kurum  İSTAŞ olarak tüm istanbul halkına  hizmet vermekteyiz. 

Su deposu yalıtımı neden gereklidir?
  • Su kaçağını önlemek,

  • Dışarıdan kirli su girişini engellemek,

  • Depoyu uzun ömürlü kılmak için gereklidir.
    İyi yapılmayan yalıtım, hem binaya hem de suya zarar verir.

Yalıtım sonrası su hemen kullanılabilir mi?

izolasyon çeşiterine göre değişkenlik gösterir  sıvı yalıtım  malzeme kuruması ve gaz salınımı süresi beklenmelidir (genelde 24-48 saat). Sonrasında dezenfeksiyon yapılmalı ve su test edilmelidir.

PVC mebran izolasyonunda bu süre 6 saat ile sınırlıdır.

 » Güvenlik Kodu : 231781
REFERANSLARIMIZ