Kağıthane / İSTANBUL
Sitede Ara

Alarko Kombi Arıza Kodları

Alarko arıza kodlarına blog sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Alarko markalı kombinizin arıza kodlarına göre arızasını tespit edebilirsiniz.

Serena
E01 Arıza Kodu : Kombinin Ateşleme İşlemini Gerçekleştiremediğini Belirten Koddur. Bu Durumda Cihazdan Verim Alınması Söz Konusu Olamaz. Kombiye Gazın Gelip Gelmediğini Kontrol Ediniz. Eğer Gaz Girişi Var İse Kombiye Birkaç Defa Olmak Şartı İle Reset Atınız. Resetten Sonrada Düzelmez İse Gaz Armatürün De, İyonlarda, Elektrotlarda Veya Kartta Sorun Olabilir. Servisimizi çağırmanız gerekmektedir.

Alarko Kombi Arıza Kodları
 
Serena Kombi Hata Kodlari
E02 Arıza Kodu : Cihazda Limit Termostat Denilen Bir Parça Mevcuttur. Bu Parça Cihaz Aşırı Isındığı Zamanlarda Devreye Girip Kombiye Olası Zararlardan Korumaktadır. Eğer Kombi De Böyle Bir Arıza Kodu Meydana Gelir İse Limit Termostatının Hasar Gördüğünü Anlayabiliriz. Servisimizi çağırmanız gerekmektedir.
 
H20 Arıza Kodu : Kombi İçerisinde Ki Su Basıncının Bittiğini Ve Bu Sebeple De Cihazın Çalışmadığını Belirten Arıza Kodudur. Bu Kod Göstergede Belirdiği Anda Kombiye 1 İle 2 Arasına Kadar Su Basmanız Gerekmektedir. Sonrasında Cihaz Eski Verimine Geri Dönecektir.

E05 Arıza Kodu : Tesisat Sensörün De Arıza Oluştuğunu Gösteren Arıza Kodudur. Tüketici Kaloriferleri Isıtmada Problem Yaşayabilir. Servis Tarafından Sensörün Değişimi Gerekir. Bu Sensör Yüzeysel Sensör Olarak Da Bilinmektedir.

E06 Arıza Kodu : Kombi Sıcak Su Sensörün De Arıza Oluştuğunu Gösteren Koddur. Bu Esnada Kullanıcı Sıcak Su Alamaz. Veya Sıcak Su Bir Süre Akar Bir Süre Akmaz. Servisimizi çağırmanız gerekmektedir.
 
E14 Arıza Kodu : Baca Tıkalı Olabilir Yahut Baca Bağlantılarında Gevşeme Meydana Gelmiş Olabilir. Bu Tip Durumlar Da Kombi Bu Arıza Kodunu Verir. Servis Tarafından Müdahale Gereklidir. Servisimizi çağırmanız gerekmektedir.

E22 Arıza Kodu : Cihazın Parametre Ayarında Bozukluk Meydana Gelmiş. Bu Sebeple De Cihaz Eski Çalışma Sistemini Sürdüremez. Servis Tarafından Parametre Ayarlarının Yapılması Gerekir.

E35 Arıza Kodu : Kombi Ateşleme İşlemini Yapıyor Ama Alev Almadığından Dolayı Geri Sönüyor Ve Verim Sağlamıyor. Gazla Alakalı Arıza Meydana Gelmiş Olabilir. Servisimizi çağırmanız gerekmektedir. 
 
 
Trendy
80 Ledi Yanıp Sönüyor İse : Cihaz Kendini Kullanıma Kapatmış Durumda. Bu Sebeple De Kombi Ateşleme Yaparken Alev Almadığından Dolayı Verim Sağlıyor. Servisimizi çağırmanız gerekmektedir.


Trendy Kombi Ariza Kodlari
80 Ve 70 Ledi Yanıp Sönüyor İse : Kombinin İçinde Mevcut Olan Isı En Yükseğe Ulaştığından Dolayı Kombi İşlevlerini Geçici Olarak Kilitlemiş Demektir. Cihaza Reset Atınız. Bir Süre Müdahale Etmeyiniz. Düzelmesini Bekleyiniz. Düzelmiyor İse Servis Çağırınız.

80 Ve 60 Ledi Yanıp Sönüyor İse : Cihazın Bacasının Çekimin De Problem Yaşandığını Belirleyen Hata Bildirimleridir. Acil Olarak Kombi Bacasını Kontrol Ettirmeniz Gerekmektedir.

60 Ledi Yanıp Sönüyor İse : Kombinin Hava Akım Sorunu Mevcut. Fanın Da Arıza Meydana Gelmiş Veya Baca Çekim Gücünü Kaybetmiş Olabilir. Teknik Servis’ten Yardım Almanız Gereken Bir Durumdur.

70 Ve 60 Ledi Yanıp Sönüyor İse : Kombinin İçerisin De Ki Su Basıncı Düşük. Kombiye Su Basıldığı Takdir De Sorun Çözümlenecektir. Standart Su Bar Ayarı 1,5 Bardır.

50 Ledi Yanıp Sönüyor İse : Kombinin Sıcak Su Akıtmasın Da Ki Etmen Olan Parçasın Da Hasar Meydana Gelmiş Durumda. Tüketici Sıcak Suyu Almakta Zorluk Çekebilir Veya Sıcak Su Hiç Akmayabilir. Sensör Değişirse Sorun Çözümlenir. 
 
40 Ledi Yanıp Sönüyor İse : Kombinin İçerisin De Petekleri Isıtmaya Yarayan Sensör Bulunmaktadır. Eğer Kombi De Bu 40 Ledi Yanıp Sönüyor İse Bu Sensör De Arıza Var Demektir. Cihazın Derecesi Yükseltilse De Petekler Isınmayabilir. Servis Çağırmanız Gerekir.

Trendy-D
F5 + İng Anahtarı Arıza Kodu : Hava Akımın Da Arıza Meydana Geldiği Belirten Koddur. Hava Prosestatı Arızalı Veya Baca Çekimi Yetersiz Olabilir. Servis Çağırınız.

F4 + Reset + İng Anahtarı Arıza Kodu : Cihaz Ateşlemeye Geçiyor Fakat Alev Almadığı İçin Çalışmıyor. Gazla İlgili Sorun Meydana Gelmiş Veya Gaz Grubu, İyonizasyon Yahut Kart Arızalı Olabilir. Servisimizi çağırmanız gerekmektedir.

F4 + İng Anahtarı Arıza Kodu : Kombi Ateşleme İşleminden Sonra Alevlemesi Sahte Oluyor. Bu Durumda Da Cihazın Verim Sağlaması Mümkün Olamaz. Sorunun Tespit Edilmesi İçin Servis Çağırmanız Gereken Durum Söz Konusudur.

F3 + İng Anahtarı Arıza Kodu : Peteklere Sıcaklık Gitmesini Sağlayan Sensör De Arıza Meydana Gelmiş. Bu Şekilde Kullanıcının Petekleri Isınmayabilir. Sensör Değişir İse Cihaz Da Eski Verimini Sağlayabilir. Servisimizi çağırmanız gerekmektedir.

F2 + İng Anahtarı Arıza Kodu : Kombiden Sıcak Su Gelmesin De Baş Gösteren Parçalardan Biri Olan Ntc Sensörün De Arıza Meydana Gelmiş. Bu Şekilde Kullanıcı Sıcak Su Alamaz. Servis Tarafından Sensör Değişimi Gerekir.

F1 + Reset + İng Anahtarı Kodu : Kombiler De Aşırı Isınma Sorunu Olduğu Zamanlar Da İçerisin De Bulunan Limit Termostat Devreye Girerek Kombinin Zarar Görmesini Engeller. Eğer Ekranda Böyle Bir Kod Beliriyor İse Bu Sensör Görevini Yapamıyor Demektir. Cihaza Reset Atınız. Şayet Düzelmez İse Servis İle Görüşüp Sorunun Çözümü Hakkında Bilgi Alınız.

F0 + İng Anahtarı Arıza Kodu : Cihazın Suyunun Azaldığını Veya Bittiğini Gösteren Arıza Kodudur. Kombinin Su Basıncı Düştüğü Zamanlar Da Cihaz Bu Arıza Kodunu Verir. Basıncı 1 İle 2 Arasına Getirip Kombinin Eski Çalışmasına Devam Etmesini Sağlayabilirsiniz. Eğer Su Basıncı Standart Seviye De İse Su Dolaşımında Arıza Meydana Gelmiştir. Servisimizi çağırmanız gerekmektedir.

Telefonla Ara
Bizi Arayın
» Hamidiye & İstaş İş Ortaklığı  
Sık Sorulan Sorular
❓ Hamidiye su deposu temizliği yapıyor mu?

✅ Cevap:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraki olan Hamidiye AŞ, içme suyu alanındaki güvenilir markalardan biridir. Su deposu temizliği hizmetleri ise doğrudan Hamidiye tarafından değil, Hamidiye’nin yetkilendirdiği çözüm ortağı olan İSTAŞ tarafından yürütülmektedir.
İSTAŞ, İstanbul

❓ İstanbul Büyükşehir Belediyesi su deposu temizliği yapar mı?

✅ Cevap:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), doğrudan su deposu temizliği hizmeti sunmaz. Ancak İBB'nin iştiraki olan Hamidiye AŞ, bu alandaki hijyen ve temizlik hizmetlerini yetkili çözüm ortağı İSTAŞ aracılığıyla gerçekleştirmektedir.
İSTAŞ, Hamidiye AŞ ile iş birliği içinde, İstanbul genelinde içme ve kullanma suyu depolarının dezenfeksiyonunu, Sağlık Bakanlığı ve TSE standartlarına uygun şekilde yapmaktadır.
Bu kapsamda İBB'nin dolaylı olarak sunduğu su deposu temizliği hizmeti, yetkili ve belgeli özel uygulayıcı firma olan İSTAŞ tarafından sağlanmaktadır.

❓ İSKİ su deposu temizliği yapıyor mu?

✅ Cevap:
Hayır, İSKİ su deposu temizliği hizmeti sunmaz. Ancak İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraklerinden biri olan Hamidiye AŞ, su temini ve hijyen hizmetlerinde aktif rol üstlenir. Hamidiye’nin su deposu dezenfeksiyon ve temizlik hizmetleri ise İSTAŞ gibi uzman ve yetkilendirilmiş özel firmalar tarafından yürütülmektedir.
İSTAŞ, Hamidiye AŞ'nin çözüm ortağı olarak, içme ve kullanma suyu depolarının temizlik ve dezenfeksiyon süreçlerini mevzuata uygun şekilde gerçekleştirmektedir.

Niçin Temizlik Gereklidir?

Düzenli periyotlarda temizlenmeyen su depolarından musluğumuza gelen suyu kullandığımızda hastalıklara sebebiyet verir.
Bu tip suların tadı ve rengi bozulmaya uğrar.

Su Deposunun Temizlik Periyodu Nedir?

En geç yılda bir kez, ideal olarak 6 ayda bir yapılmalıdır. Bu hem İSKİ hem de Sağlık Bakanlığı'nın önerisidir.

Depo Temizlenmezse Ne Olur?

1.Su isale hattındaki borular demir boru ise depoda pas birikir.
Zamanla depoda çamur birikintisi oluşur.
2.Sirkülasyon olmayan yani durgun olan su deposu 4–10 gün süre zarfında kendi kendine bakteri üretir.
3.Sac depoların yüzeyi zaman içerisinde paslanabilir ardından da çürüyüp delinir.
4.Mantar tabakası oluşabilir ve böceklere yuva olur.

Temizlik Süresi?

Ortalama 3 saat içerisinde işin bitirilmesinin ardından depo tekrardan kullanıma açılır.

Su depoları ne kadar zamanda temizletilmelidir ?

Sağlık bakanlığının 2007 yılında yayınladığı genelgeye göre 3 yada 4 ayda bir temizletilmelidir

Su Deposu Nasıl Temizlenir?

1.Depodaki mevcut su tamamen boşaltılır.
2.Kaba temizlik, kimyasal temizlik, ince temizlik ve durulama yapılır.
3.Dezenfeksiyon işleminin ardından son durulama yapılır.
4.Temizlik sonunda depoya temiz su verilir, içme sularına yönelik gerekli test ve analizler yapılır, parametreler kayıt altına alınır.

Depolar sürekli kullanılmalı mıdır ?

Periyodik bakımı yapılan su depolarının kulanılması şebeke hattının kullanılmasından daha sağlıklıdır

Su deposu temizliği ne sıklıkla temizlik ve dezenfekte yapılmalı ?

Cevap: En geç yılda bir kez, ideal olarak 6 ayda bir yapılmalıdır. Bu hem İSKİ hem de Sağlık Bakanlığı'nın önerisidir. iskinin su deposu temizliği için  onerdiği kurum  İSTAŞ olarak tüm istanbul halkına  hizmet vermekteyiz. 

Su deposu yalıtımı neden gereklidir?
  • Su kaçağını önlemek,

  • Dışarıdan kirli su girişini engellemek,

  • Depoyu uzun ömürlü kılmak için gereklidir.
    İyi yapılmayan yalıtım, hem binaya hem de suya zarar verir.

Yalıtım sonrası su hemen kullanılabilir mi?

izolasyon çeşiterine göre değişkenlik gösterir  sıvı yalıtım  malzeme kuruması ve gaz salınımı süresi beklenmelidir (genelde 24-48 saat). Sonrasında dezenfeksiyon yapılmalı ve su test edilmelidir.

PVC mebran izolasyonunda bu süre 6 saat ile sınırlıdır.

 » Güvenlik Kodu : 413598
REFERANSLARIMIZ